Week 1. Ik durf het geen motivatie te noemen

2017. Het jaar waarin ik 25 zal gaan worden.
Zoals diegene, die mij al een tijdje volgen weten, ben ik constant bezig met mijn gewicht. Dan weer een dieet dat ik twee maanden volhoud, een goede voornemen die dezelfde avond al strand, naar een diëtiste gaan maar er niks meer over laten horen. Het is elke keer hetzelfde, en elke keer verlies ik mijn motivatie.

15.jpg

Nu word ik dit jaar dus 25 en ik zou graag van deze verjaardag leuke foto’s hebben, waar ik graag naar terug kan kijken. Waarom? Omdat ik van de afgelopen jaren weinig foto’s heb en als, dan alleen met mijn hoofd. Ik schaam mij zo voor mijn figuur op foto’s. Genoeg om dus nooit foto’s te willen maken. En juist dat wil ik wel! Ik wil herinneringen, kunnen terugkijken en denken ‘ja, dat was een ontzettend mooi of leuk moment’.

Afgelopen week was een week, vol met verjaardagen, uitjes, etentjes en makkelijk zijn. Ook al stond ik wel twee maal in de sportschool, het is niet genoeg. Ik kan niet verwachten dat ik afval, wanneer ik zo blijf eten, zoals ik al geruime tijd doe. De snacks bij de tv, het constante snaaien, wederom snacks bij de tv. Daar gaat het mis.

Ik kan een hele dag gezond eten en dan in de avond een zak chips weg eten, of een heel blok kaas, een hele worst. Ik moet hiermee ophouden, maar ‘het is zo gezellig’.  Ik moet van die gedachte af.

Voor nu heb ik besloten, om elke week een weekdoel te stellen. Niet meer met maanden werken, of iets dergelijks. Gewoon elke week 2 a 3 doelen. Dan blijft het haalbaar, hoop ik. Voor de komende week stel ik dus volgende doelen op:
1 maximaal twee maal deze week ’s avonds een snack (en dan niet een hele zak chips).
2 drie maal sporten deze week.
3 deze week überhaupt geen fastfood.

Vanaf nu dus elke maandag een update, over de afgelopen week. Ik heb geen doelen qua kilo’s. Wel qua kledingmaten. Ik wil namelijk gewoon weer leuke kleren in de C&A kunnen kopen, zonder naar de grote maten-afdeling te moeten. Het einddoel verklap ik niet, ik hoop dat ik op enig moment gewoon kan zeggen ‘kijk, ik heb het gehaald’.
x

Advertenties

4 reacties op ‘Week 1. Ik durf het geen motivatie te noemen

  1. Doelen stellen in kilo’s is ook niet handig.. want je valt vaak meer centimeters af dan kilo’s! Die weekdoelen zijn echt heel cool! Gaat volgens mij ook makkelijker dan die maand doelen of einddoelen! En dit gaat je vast lukken ook! Ik kom zelf net ook weer terug van mijn vriendin waar ik op de crosstrainer ga 😊. Ik moet ook echt wat centimeters kwijt 😂😂
    Maar ke moet je nooit schamen voor je figuur, iedereen is mooi en vrouwen met rondingen zijn vele malen mooier dan dunne planken! 😘

    Like

  2. Hey! Wat mij heel goed helpt, klinkt stom, maar al het lekkers dat je in huis hebt gewoon wegleggen waar je het niet ziet (boven in de kast?) en dan per week een hoeveelheid er uit halen wat je wel mag eten. Voor mij komt dat neer op 350 gram per week, want als ik ’s avonds helemaal niks meer mag, wordt ik heel chagrijnig. Als je dat dus wekelijk opmaakt, geen probleem, als je het in een keer weg werkt, je eigen probleem 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s