Week 3. Kleine veranderingen.

Afgelopen week heb ik geprobeerd kleine veranderingen in mijn eten te maken. Zo keek ik op http://www.voedingscentrum.nl om te kijken war ik op een dag eten om op gewicht te blijven. Daar wil ik dan een beetje onder zitten. Niet met groente en fruit, wel met vlees, kaas en de aardappelen (pasta/ rijst). Ook heb ik gekeken wat de beste alternatieven zijn voor mijn eten. Dat kun je ook makkelijk vinden op de site van het voedingscentrum. Zo eet ik graag beschuit, maar een beter alternatief is volkoren knäckebröd, wat ik eigenlijk ook erg lekker vind. Ook heeft de roomboter plaats gemaakt voor halvarine en probeer ik voornamelijk “echt” vlees te eten. Dus vlees dat verder niet bewerkt is. En eet ik drie dagen in de week geen vlees.

large

Deze kleine veranderingen hebben er bij mij voor gezorgd dat ik in ieder geval op gewicht blijf en zelfs een klein beetje afval. Dat is al een hele stap. Nu het sporten nog. De sportschool is hier om de hoek (werkelijk, nog geen kilometer van mijn voordeur vandaan). Er is dus niet echt een reden om niet te gaan, alleen de motivatie mist. Maar ook daar is iets op gevonden. Kennen jullie dat idee, met twee glazen potten en steentjes of knikkers? Een pot is de kilo’s die je nog kwijt wil, de andere pot staat voor de kilo’s die je al kwijt bent. Dat ga ik dus ook doen. De glazen potten zijn er, de knikkers liggen bij mijn moeder. Het zal een steuntje in de rug zijn.

Afgelopen week ging dus om de kleine veranderingen. Aankomende week probeer ik deze uit te breiden. De weegschaal helpt niet echt. Mijn ontzettend super hippe digitale weegschaal weegt niet goed meer. Er zit soms wel twee kilo verschil in de dag, dat kan niet kloppen. Aankomende week dus op zoek naar een analoge weegschaal. Dan maar niet mijn gewicht op de 100 gram precies weten. Het is wel betrouwbaar 🙂

x

Advertenties

13 reacties op ‘Week 3. Kleine veranderingen.

  1. die site ga ik ook eens bekijken! bedankt voor die tip.
    Als je je eetpatroon zo goed kan aanpassen, dan lukt dat sporten toch ook wel!
    Maar ik ben precies hetzelfde.. whahahahaha, dus snap je helemaal! Wat is je doel ? Hoeveel wil je afvallen ?

    Like

    1. Het doel is toch wel een gezond gewicht. Op dit moment heb ik 19 kilo overgewicht, en zou graag een mooi bmi willen. Het doel is dus 25 kilo 🙂
      Gisteren ben ik al wezen sporten, morgen staat het weer op het programma! 🙂

      Liked by 1 persoon

      1. En hoe voelde het ?? de eerste keer sporten ?? Gemotiveerd genoeg om dit een aantal keren per week te gaan doen ?
        Goed van je hoor !! #respect

        Like

      2. Ik sport wel vaker, maar niet regelmatig. Dat moet nu eens gaan gebeuren. Maar het was gisteren wel echt even lekker! Dus ja, de motivatie is er zeker wel!

        Liked by 1 persoon

      1. Kan ook, ik deed weleens een paar weken zonder. Wat me wel opvalt aan roomboter dat er wei ig conserveri gs middelen in zitten, de schimmel zit er al snel op terwijl dat jaren geleden niet zo was.

        Like

  2. Super meid, heel veel succes en ook plezier om te sporten. Wij zijn nu ook gezond aan het eten en we sporten 1 uur per dag. In dit weer is het extra doorzetten, maar het komt goed. Liefs💋💋

    Like

  3. Mijn tip: koop een Fitbit gear HR of iets vergelijkbaars (via Tweedekansjes van Coolblue op Marktplaats niet zo duur). Dan weet je precies hoeveel je verbruikt op een dag. Ga daar 500 onder zitten en dan raak je ongeveer een kilo per twee weken kwijt. Je eten bijhouden kan goed op Cronometer.com, dan zie je ook of je al je voedingsstoffen wel binnen krijgt.

    Hoe dan ook, hoe je het ook doet, succes! Ik ben al jaren bezig, en zit nu op ruim -18.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s