Gezonde smoothies.

Iedereen kent smoothies. Lekkere fruitdrankjes met melk, yoghurt, kwark of gewoon water. Bijna elke supermarkt verkoopt ze wel en ook in restaurants/ terrasjes zijn ze niet weg te denken.

Ik vind het vooral heerlijk als ontbijt of lichte lunch. Pluspunt is dat ik de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid fruit zo met gemak binnen krijg. Ik zal mijn favoriete smoothies met je delen.

Het principe is altijd hetzelfde. Fruit klein snijden, vloeistof er naar gelieve aan toevoegen (ik gebruik altijd water, scheelt calorieën en is minstens net zo lekker), alles in de blender en blenden maar. Ik ga net zo lang door tot er geen stukjes meer zijn, maar dat is natuurlijk ieder voor zich 🙂

Lekkere combinaties

  • Banaan, rood fruit (uit de vriezer) en mango
  • Appel en peer
  • Peer en frambozen (of roodfruit)
  • Mango en aardbeien
  • aardbeien, banaan en een beetje munt.

Uiteindelijk kan het natuurlijk met elk soort fruit. Ik kies er wel in de winter voor, om aardbeien, rood fruit en frambozen uit de vriezer te nemen. Het is goedkoper maar ook de smaak van bijvoorbeeld aardbeien is niet zo super in de winter.

-x

Advertenties

3 reacties op ‘Gezonde smoothies.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s